Свободен форум

Начало » Игри » Предмети - Re:Как да напишем браузърна RPG игра

Предмети - Re:Как да напишем браузърна RPG игра

Предметите в ролевите игри играят важна роля за балансирането на героя. Разнообразието от предмети обикновено е голямо но най-общо те могат да се разпределят в следните категории;

- оръжия (или предмети служещи за оръжия, някой хора правят чудеса с обикновена пръчка). Оръжието най-често определя силата на атаката а в някой случаи и вида на атаката (огнена, водна и.т.н). Могат да се класифицират по следните признаци:

- според износването си:

- износващи се

- не-износващи се;

- според дълготрайноста си:

- вечни;

- поправими;

- непоправими;

- според нуждата от амуниции;

- самодостатъчни

- нуждаещи се от амуниции;

- според големината си;

- за една ръка;

- за две ръце;

- според възможностите за подобряване;

- фиксирани

- разширяеми (подобряеми) через слотове, сокети и.т.н.

- според груповата си принадлежност;

- част от комплект;

- самостоятелни;

- според типа си;

- ръце;

- пръчки;

- камъни;

- мечове;

- ножове;

- алебарди;

- боздугани;

- копия;

- пики;

- лъкове;

- магически жезъли;

- и.т.н (арсенала зависи от епохата)

- брони - осигуряват защита на героя в битка. Могат да са носител и на допълнителни бонуси;

- ботуши , ръкавици, наметала, щитове, шлемове, колани - обиновено защитни елементи. Не са задължителни но позволяват по-прецизно регулиране на защитата и допълнителните бонуси;

- амулети/пръстени и всякакви други накити - най-често носят допълнителни бонуси в някоя характеристика (може да имат и частичен негативен ефект върху друга).

- колби/хапчета/билки/инстантни магии - са предмети с непосредствен ефект върху героя, Обикновено променят еднократно или в рамките на определен период характеристика на героя.

- други - някой предмети могат да участват в историята на играта без да имат друга практическа стойност за играча. Примерно събиране на счупения меч, построяване на разрушения обелиск и.т.н.

Производство и пласмент.

Предметите се “произвеждат” служебно в магазините или като награда след битка от противниците. Продават се най-често в населените места или от пътуващи търговци в пустощта. Стойността им може да бъде в една или в комбинация от всички валути в играта.

Не трябва да се пренебрегва и възможността за изработка на предмет от самия играч. За целта ще нужна система от занаяти, които той да усвои предварително. изработените предмети могат да се ползват или да се продават на свободния пазар. Това би могло да осигури постоянен доход за играча.

02-04-2011 08:25 #705
[] [редакция]

Отговор

*

За да вмъкнете изображение, напишете URL с i отпред ihttp://

Leave thiz field empty
Top Site Counter

Powered by scif