Свободен форум
Начало
»
Игри
»
Играч - Re:Как да напишем браузърна RPG игра
» Редакция
Редакция
Заглавие
*
Картинка
Цитат
Играчът е основната фигура, която взаимодейства с играта. Той трябва да се идентифицира по някакъв начин като най-често това става с потребителско име/e-mail и парола. Алтернативи на тази оторизация са O-Auth (Facebook, Twitter, Googlе и.т.н.), клиентски SSL сертификати, HTTP Basic access authentication и други; HTTP Basic access authentication - се използва много рядко в онлайн игри, поради няколко причини: - сравнително труден е за поддръжка - използва браузърни диалози за оторизация, които не позволяват никаква промяна; - несигурен е, използва само Base64 кодиране на данните; Клиентски SSL сертификати - предлагат много добра сигурност (само притежателят на сертификата може да използва акаунта); - трудна и тромава процедура по инсталиране за потребителите; сертификата трябва да се инсталира на всеки браузър, на който ще се играе; O-Auth - напоследък широко използван метод; - един акаунт за много услуги (обикновено играчът вече има акаунт в някоя от популярните услуги: Facebook, Twitter, Google и.т.н.); - не всички O-Auth доставчици следват стриктно стандарта (т.е. трябва да се пише повече код за по-широка съвместимост); - не всички потребители имат акаунти в услугите на доставчиците т.е. трябва да се осигури алтернатива на потребителите; Класически метод с регистрация на акаунт; - това е най-гъвкавият метод за оторизация на потребителите; - може да се направи сигурен ако се ползва SSL; - интуитивен (макар и досаден) за по-голямата част от потребителите; Най-добрият вариант е комбинация от последните два метода. За съжаление това изисква повече програмиране и е извън обхвата на това ръководство, така че ще се спрем само на класическия метод. Играчът трябва да има следния необходим минимум от възможности; - регистрация; - вход; - изход; - промяна на парола; - възстановяване на изгубена парола; Необходимия минимум данни за него са: - e-mail; - парола; Ще използваме e-mail вместо потребителско име за да "спестим" едно поле и на себе си и на играча/. Недостатъкът на този подход е че e-mail адреса обикновено е по-дълъг от потребителското име.
За да вмъкнете изображение, напишете URL с
i
отпред
ihttp://
Парола (по желание)
Leave thiz field empty
Powered by
scif